Δίκτυο γα τα δικαιώματα του Παιδιού

Δίκτυο γα τα δικαιώματα του Παιδιού

Το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού»  είναι ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που δραστηριοποιείται από το  2000  για την προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ. Τα μέλη του είναι   εκπαιδευτικοί, γονείς, συγγραφείς παιδικών βιβλίων, εικονογράφοι, πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι,  καλλιτέχνες και γενικότερα άνθρωποι που σέβονται τα δικαιώματα του παιδιού και είναι πρόθυμοι να κινητοποιηθούν για την προώθησή τους  στη χώρα μας.

Έχει ως τώρα αναπτύξει πολλές δράσεις και πρωτοβουλίες μέσα και έξω από τα σχολεία, για να κάνει γνωστά τα δικαιώματα των παιδιών, να  στηρίξει παιδιά που βρίσκονται σε δύσκολες συνθήκες και  αντιμετωπίζουν κάθε είδους δυσκολίες. Είναι ένα δίκτυο αλληλεγγύης,  που χρησιμοποιεί τη δύναμη της γνώσης και του πολιτισμού για να  βελτιώσει την ποιότητα ζωής των παιδιών, να τους προσφέρει τη χαρά και τη δημιουργικότητα της ομαδικής  προσπάθειας και πρωτοβουλίας.

Είναι πεποίθησή μας ότι η συλλογική ενεργοποίηση παιδιών, εκπαιδευτικών, γονιών και η ευαισθητοποίηση όλων μας μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην προώθηση και την προάσπιση  των δικαιωμάτων του παιδιού στην κοινωνία μας.

Προωθούμε μέσα από τα προγράμματά μας την αλληλεγγύη,  τη συνεργασία, τη σύμπραξη, τη δικτύωση,  τον εθελοντισμό, τη συλλογικότητα, την κοινωνικοποίηση με στόχο να έχουμε ευτυχισμένα παιδιά.

Οι πόροι του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού» προέρχονται αποκλειστικά από τις συμμετοχές και τις χορηγίες των μελών και φίλων.

Όλες οι χορηγίες αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας (www.ddp.org.gr)  και ανακοινώνονται αναλυτικά  στα «Νέα του Δικτύου» που κυκλοφορούν κάθε 3μηνο.

ΠΡΩΙΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΑΞΕΩΝ ΣΤΟ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΩΡΑΣ:

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 9.30-7.30 ΣΤΟ  ΤΗΛ. 210. 88.46.590

ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ: ΕΓΓΡΑΦΗ & ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ /ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ


Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;

Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο να οδηγήσει τα παιδιά να βιώσουν άμεσα τη Διαφορετικότητα και, στη συνέχεια, να αναγνωρίσουν τις ταυτοτικές, αξιακές και συναισθηματικές παραμέτρους της και να προβληματιστούν γύρω από αυτές.

Το πρόγραμμα ξεκινάει με ένα μικρό τέχνασμα που οδηγεί τρία από τα παιδιά της ομάδας σε διαφορετική θέση από τα υπόλοιπα και καλούνται όλοι να σκεφτούν και να συζητήσουν με επιχειρήματα  κατά πόσο αυτό που συνέβη ήταν ένα απλό λάθος, κάτι τυχαίο, προέκυψε από ανάγκη ή οφείλεται σε δόλο.

Στη συνέχεια διερευνούμε με όλη την ομάδα πώς αισθάνεται κάποιος/α απέναντι στο λάθος, στο τυχαίο, την ανάγκη  και το δόλο. Με βάση τους τέσσερις αυτούς άξονες ξεδιπλώνεται και αναλύεται μια βεντάλια συναισθημάτων: θυμός, φόβος, απογοήτευση, ενοχή, αισιοδοξία, αλληλεγγύη, αδικία, διεκδίκηση.

Αναλύουμε την προέλευση των συναισθημάτων και φτιάχνουμε ένα χάρτη συναισθημάτων. Περνάμε στη διαχείρισή τους και στις διαφορετικές αντιδράσεις: αδυναμία, απογοήτευση, βία, θυμός, μοιρολατρία, αισιοδοξία, κλπ. Συζητάμε πιθανές λύσεις και επικεντρώνουμε στις λύσεις  που είναι πιο επωφελείς και παραγωγικές.

Για να αντιληφθούμε τι συμβαίνει και πώς αντιμετωπίζονται προβλήματα σαν αυτά του μικρόκοσμού μας στο μεγαλύτερο κάδρο, μοιράζουμε αποκόμματα από εφημερίδες και σχολιάζουμε προβλήματα και λύσεις όπως παρουσιάζονται στον Τύπο. Φανταζόμαστε τον εαυτό μας στη θέση άλλων παιδιών που έγιναν είδηση. Μπαίνοντας στη θέση τους, γράφουμε μικρές αγγελίες ζητώντας βοήθεια και περιγράφουμε πώς φανταζόμαστε τον  άνθρωπο  που θα μπορούσε να μας βοηθήσει.

Στο τέλος, συμπληρώνει κάθε παιδί την πολιτισμική του ταυτότητα που περιλαμβάνει στοιχεία για το ποιος/α είναι, πώς θεωρεί ότι τον/την βλέπουν οι άλλοι, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του, σε τι μοιάζει και σε τι διαφέρει από τους άλλους, όσα θεωρεί θετικά και όσα πιστεύει αρνητικά στοιχεία της ταυτότητας του.

Καταλήγουμε υπογραμμίζοντας ότι:

Η ΤΑΥTOΤΗΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΒΑΘΜΟ

ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ

ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΟΣΜΟ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«ΜΙΚΡΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ»

Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται στους μικρούς αναγνώστες   των σχολικών τάξεων του δημοτικού. Στόχος του προγράμματος είναι να ξυπνήσει το ενδιαφέρον των παιδιών για τον κόσμο των βιβλίων, να τα οδηγήσει να αντιληφθούν ότι μια βιβλιοθήκη μπορεί να ικανοποιήσει τα πιο διαφορετικά ενδιαφέροντα, να προκαλέσει εκπλήξεις ανοίγοντας νέους ορίζοντες κι ότι χρειάζεται οδηγό. Το δικαίωμα στη μάθηση, στην περιέργεια και στην ανάγνωση εκπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο σε μια βιβλιοθήκη. Ιδιαίτερα εάν η βιβλιοθήκη είναι δανειστική, τότε το πέρασμα από τον ιδιωτικό χώρο και επιλογή στο δημόσιο χώρο και ενδιαφέρον πραγματοποιείται απρόσκοπτα. Μέσω  βιωματικών δράσεων, δίνεται  στα παιδιά η ευκαιρία   να γνωρίσουν τα παιδικά βιβλία και την  κατηγοριοποίησή τους: παραμύθια, λογοτεχνικά, ιστορικά, γνώσεων κ.λπ. Εδώ έχει την αφετηρία του το ταξίδι στο κόσμο των βιβλίων. Στη συνέχεια μαθαίνουν να αναγνωρίζουν  τα βασικά μέρη που συνθέτουν ένα βιβλίο:  το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο, τον τίτλο, την ταυτότητα του βιβλίου. Προχωρούν στη γνωριμία με τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδότη. Τους προσφέρεται η  ευκαιρία να ξεφυλλίσουν   καταλόγους εκδοτών, να συγκρίνουν θέματα, συγγραφείς και τίτλους, να αντιληφθούν πόσο σημαντική είναι η επιλογή των βιβλίων και ποια τα βασικά της κριτήρια.  

Μέσα από τους καταλόγους τα παιδιά μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να επιλέξουν  βιβλία και να προτείνουν  στη βιβλιοθήκη να τα προμηθευθεί. Στην περίπτωση αυτή αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να φέρουμε τα βιβλία σε διάστημα μιας εβδομάδας και να τα τοποθετήσουμε σε ειδικό ράφι, ώστε οι μικροί αναγνώστες που τα επέλεξαν να τα βρουν επιστρέφοντας στη βιβλιοθήκη, προκειμένου να τα δανειστούν.

Τέλος, τα παιδιά συμμετέχουν  στη διαδικασία έκδοσης του δικού τους βιβλίου.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι 1 ώρα και 15 λεπτά και απευθύνεται σε παιδιά του Δημοτικού σχολείου.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧH

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Στο Εργαστήρι Πολιτισμού, Αλκαμένους 11, καθημερινά 9.30-7.30, από το ίδιο το παιδί, τους γονείς ή τον εκπαιδευτικό ή και με ένα τηλεφώνημα τις ίδιες ώρες στο 210.88.46.590.

  1. «Ταξιδευτές του Χρόνου», Δευτέρα 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις: Δ’- Στ’)

Ομάδα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών, με χρήση κατασκευών,  ζωγραφικής και  αφήγησης  με στόχο τη γνωριμία με πολιτισμούς διαφόρων χωρών. Το υλικό που θα συγκεντρώσουμε θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δικτύου, θα τυπωθεί σε βιβλιαράκι  και θα ενταχθεί στο "δίκτυο", το εφημεροπεριοδικό μας.

Συντονισμός: ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ  Μαρία Φαφαλιού (κοινωνική ψυχολόγος)

Ζωή Καρούστα (κοινωνική λειτουργός, ψυχολόγος), Χαρά Παρασκευοπούλου (κοινωνική ανθρωπολόγος)

  1. «Γλωσσομαγειρέματα», Δευτέρα 6.00-7.00 μ.μ (τάξεις: από Α’-Στ’)

Παιχνίδια με λέξεις και στίχους. Θα κάνουμε παρέα με λέξεις που αναπνέουν, χορεύουν, έχουν χρώμα, μυρωδιά και γεύση. Θα γνωρίσουμε παραμύθια που έχουν ρυθμό και θα δώσουμε χρώμα και σχήμα σε ποιήματα. Μπορούμε και να τα ζωντανέψουμε! Τέλος, θα ανακατέψουμε μαγικές λέξεις και θα μαγειρέψουμε δικές μας ολόφρεσκες συνταγές.

Συντονισμός: Ροδούλα Ασκαρίδου (εκπαιδευτικός), Άννα-Μαρία Οθωναίου (φοιτήτρια Φ.Π.Ψ), Αγγελική Νάκου (φοιτήτρια Φ.Π.Ψ)

  1. «Οι ήρωες των βιβλίων κι εγώ» Δευτέρα 6.00-7.00 μ.μ (τάξεις: από Α’-Β’)

Μια ομάδα πολύ νέων αναγνωστών, που θα συμμετάσχουν σε μια τέτοια δράση με βασικό στόχο την εξοικείωση με την ανάγνωση αλλά και την εικόνα του βιβλίου. Θα διαβάσουμε βιβλία με θέματα που μας αφορούν: διαφορετικότητα, καταγωγή, ταυτότητα, προσαρμογή, σχέσεις και μέσα από τους ήρωες των βιβλίων που θα τους κάνουμε φίλους μας, θα κατανοήσουμε αυτές τις έννοιες. Θα τους ζωντανέψουμε για να παίξουμε και να κουβεντιάσουμε μαζί τους.

Συντονισμός: Όλγα Αυγουστάτου (εκπαιδευτικός)

  1. «Το πλοίο της φαντασίας», Τρίτη 5.00-6.00μ.μ (τάξεις: νήπιο, Α’, Β΄)

Η ομάδα αυτή θα ταξιδεύει με το πλοίο της φαντασίας σε όλο τον κόσμο. Το πλοίο είναι μαγικό και διασχίζει  θάλασσες, σταματάει σε λιμάνια αλλά σκαρφαλώνει και σε βουνά, περνάει από δάση και πόλεις και, μερικές φορές, πετάει στον ουρανό για να φτάσει στον ήλιο, στο φεγγάρι, στα σύννεφα και σε άλλους πλανήτες. Είναι ένα πλοίο μαγικό με σπουδαίο καπετάνιο,  ναύτες, ζώα, πουλιά και γιγάντια καλοκάγαθα τέρατα, με εξωτικά φυτά και δέντρα αλλά και με μικρά έντομα. Στα αμπάρια του κρύβει πολλούς θησαυρούς και σε κάθε σταθμό φορτώνει και ξεφορτώνει εμπορεύματα: χρυσό, μπαμπάκι, μετάξι, ρύζι και πολλά άλλα. Σε κάθε ταξίδι  καπετάνιος είναι ένα από τα παιδιά της ομάδας. Βρίσκει τη διαδρομή και οδηγεί το πλοίο στον προορισμό του με σταθερό τιμόνι, καθαρό μάτι και ατρόμητη καρδιά. Βγάλτε εισιτήριο να μπαρκάρουμε!

Συντονισμός: Mυρσίνη Ζορμπά (πρόεδρος Δικτύου), Χριστίνα Μπούφαλη (ψυχολόγος)

  1. "Παίζω και μαθαίνω…αγγλικά!",  Τρίτη 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις: νήπιο, Α’)

Μέσα από το παιχνίδι, τη ζωγραφική και από παιδικά βιβλία θα μάθουμε τις πρώτες μας αγγλικές λέξεις, τις πρώτες μας αγγλικές φράσεις και τα πρώτα μας αγγλικά ποιηματάκια. Αν θέλουμε, μπορούμε κιόλας να ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας στην Αγγλία και να κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με τη χώρα και τους κατοίκους της.

Συντονισμός: Καλλιόπη Καρούση (μεταφράστρια)

  1. «Χρώματα & Λέξεις» Τρίτη, 6.30-7.30 μ.μ (τάξεις: Δ’- Στ’)

Τα παιδιά μαζί με τους συντονιστές θα κουβεντιάσουν, και θα αποτυπώσουν τη σκέψη τους ζωγραφίζοντας κα γράφοντας. Ορισμένες από τις δράσεις θα βιντεοσκοπούνται ή θα παρουσιάζονται σε εκπομπές στο web radio του δικτύου.  Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου θα οργανώσουμε μια μεγάλη Έκθεση με τις δημιουργίες των παιδιών σε κλειστούς και ανοικτούς πολιτιστικούς χώρους! Η ομάδα περιλαμβάνει εικαστικές δραστηριότητες όπως ζωγραφική, παιχνίδι με χρώματα, κολλάζ, και ζωγραφική στη γειτονιά, καθώς  και συγγραφή κειμένων από τα ίδια τα παιδιά.

Συντονισμός: Σταμάτης Μίτσιος (φοιτητής της Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών), Κωνσταντίνα Γεωργίου (διοργανώτρια πολιτιστικών εκδηλώσεων)

  1. «Ιδεογράμματα, Λέξεις και Εικόνες», Τετάρτη 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις Δ’-Στ΄)

Θα ταξιδέψουμε σε μια μακρινή χώρα όπου θα γνωρίσουμε μια γλώσσα πολύ διαφορετική από τη δική μας. Θα πάμε στο Μεσαίο Βασίλειο, όπως ονομάζουν οι Κινέζοι τη χώρα τους, όπου δεν υπάρχει αλφάβητος, μόνο εικόνες που λέγονται ιδεογράμματα και που απεικονίζουν το καθένα μια συλλαβή.  Θα μάθουμε να τα γνωρίζουμε να τα γράφουμε και να τα προφέρουμε.  Θα ακούσουμε παραμύθια, ιστορίες από την κινεζική μυθολογία και θα μάθουμε κινεζικά τραγούδια. θα γνωρίσουμε λίγο από τη χώρα, τη γεωγραφία της, την ιστορία της και θα εντυπωσιαστούμε με το πόσα πράγματα έχει προσφέρει αυτός ο αρχαίος πολιτισμός στον κόσμο μας.

Συντονισμός: Καλλιόπη Καρούση (μεταφράστρια)

  1.  «Βιβλιόπαιδα», Πέμπτη 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις: Β’- Δ’), 5 συναντήσεις

Η ομάδα δημιουργήθηκε με στόχο τη γνωριμία με την σύνθεση του βιβλίου. Πώς μια μικρή απλή ιστορία γίνεται ένας ολόκληρος κόσμος. Ελάτε στην παρέα μας να  συνθέσουμε όλοι μαζί ένα  δεκαεξασέλιδο βιβλίο, να γράψουμε το κείμενο, να το εικονογραφήσουμε και τέλος να το δέσουμε έτοιμο για εκτύπωση!

Συντονισμός: Σοφία Ζαραμπούκα (συγγραφέας, εικονογράφος)

  1. «Παιχνιδοκόσμος», Πέμπτη 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις: Γ’-Στ’), 6.00-7.00 μ.μ (τάξεις: Νήπιο’-Β’)

Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παραμύθια, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις εμπιστοσύνης, φωνητικής και σωματικής έκφρασης και  τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να χαλαρώσουν, να διασκεδάσουν και να εκφραστούν με όχημα την φαντασία. Ασκήσεις που θα συντονίζουν τη σκέψη με το συναίσθημα, θα εξάπτουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του κάθε παιδιού μέσα στην ομάδα, όχι με σκοπό να γίνει ηθοποιός και να παίξει σε παράσταση, αλλά με πρώτο μέλημα την ψυχική του απελευθέρωση ώστε να εκφραστεί προσωπικά.

Συντονισμός: Άννα Μάστορη (κοινωνιολόγος), Νεφέλη Παπαδερού (βιβλιοθηκονόμος-ηθοποιός), Μαρία Φαζού (Εμψυχώτρια)

  1.  «Ρουά Ματ με δύο κινήσεις», Παρασκευή 5.00-6.00 μ.μ (τάξεις: Δ’-Α’ γυμν.)

Τα παιδιά θα μάθουν με ευχάριστο τρόπο ένα κλασικό και διάσημο επιτραπέζιο παιχνίδι σκάκι. Θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε τουρνουά που θα διοργανώσουμε εντός και εκτός Δικτύου!

Συντονισμός: Χρήστος Ζωρίδης (εκπαιδευτικός)

  1. «Να σβήσουμε τα φώτα να δούμε σινεμά», Παρασκευή 6.00-7.00 μ.μ (Για όλες τις ηλικίες)

Θα προβάλλονται επιλεγμένες ταινίες για παιδιά, cartoons και ταινίες με  ηθοποιούς. Θα ζήσουμε μαζί την απόλαυση και τη μαγεία του σινεμά. Θα συζητάμε τις ταινίες πριν ή/και μετά την προβολή.

Συντονισμός: Άννα Πυλαρινού (εκπαιδευτικός), Σαφινάζ Ιμπραχήμι (εκπαιδευτικός), Ελένη Θυμή (εκπαιδευτικός)

  1. «Μια εικόνα, χίλιες λέξεις», Σάββατο 11.00-12.00 π.μ (τάξεις: Δ’-Α’ γυμν.)

Η ομάδα θα πραγματοποιεί φωτογραφικές συναντήσεις, στη διάρκεια των οποίων τα παιδιά, μετά από μια σύντομη εισαγωγή στην έννοια και τις τεχνικές της φωτογραφίας, θα έχουν την ευκαιρία να φωτογραφήσουν με τις μηχανές που θα τους δώσει το Δίκτυο. Τα παιδιά θα φωτογραφήσουν τόσο στη διάρκεια φωτογραφικών περιπάτων  όσο και κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς τους  το περιβάλλον τους, καθώς και θέματα που θα τα βοηθήσουν να εξωτερικεύσουν σκέψεις και συναισθήματα με τη δύναμη της εικόνας. Οι φωτογραφίες θα παρουσιαστούν στο τέλος των συναντήσεων σε μια μεγάλη Έκθεση.

Συντονισμός: Αμαλία Ζωβοΐλη (marketing & επικοινωνία)

  1.  «Μικροί Οικολόγοι», Σάββατο 11.00-12.00 π.μ (τάξεις: Δ’-Α’ γυμν.)

Σκοπός της ομάδας είναι τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το φυσικό περιβάλλον και να ενημερωθούν ώστε να συμβάλουν με το δικό τους τρόπο στη φροντίδα και την προστασία του. Θα μιλήσουμε για την κλιματική αλλαγή που υφίσταται ο πλανήτης μας τα τελευταία χρόνια, θα ψάξουμε να βρούμε πράσινες γωνιές στην πόλη και τη γειτονιά μας και θα μάθουμε να φροντίζουμε φυτά σε γλαστρούλες για να κάνουμε μία πράσινη γωνιά στο Δίκτυο. Θα συζητήσουμε για τις μετακινήσεις με τα μέσα μεταφοράς, την ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας. Θα φτιάξουμε κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά. Επίσης, θα ενημερωθούμε για το νερό, τις επιπτώσεις της ρύπανσης των υδάτων, τα υπό εξαφάνιση ζώα, τη βιοποικιλότητα, τη σπουδαιότητα της επικονίασης, τα βιολογικά προϊόντα και τα φυτοφάρμακα. Όπου είναι δυνατόν θα χρησιμοποιούμε τεχνολογικά μέσα (διαδραστικό πίνακα, διαδίκτυο, υπολογιστή για προβολή ταινίας, για διαδραστικά παιχνίδια που θα παίζουμε όλοι μαζί), βιβλία (για να διαβάζουμε παραμύθια με οικολογικό περιεχόμενο, για να αναζητούμε πληροφορίες σχετικά με το θέμα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον) και άλλα υλικά για πράγματα που θα φτιάχνουμε εμείς (ανακυκλώσιμα, γλάστρες με φυτά).

Συντονισμός: Ευαγγελία Καρζή (εκπαιδευτικός)

  1. «Δημιουργικό παιχνίδι στην οθόνη», Σάββατο 11.00-12.00 π.μ (τάξεις: Γ’- Στ’)

Τα παιδιά, θα εξοικειωθούν με  προγράμματα και εκπαιδευτικά  παιχνίδια (Ramkind, PhotoFiltre, PowerPoint, StoryBook, Weaver, Deluce κ.ά.). Θα μάθουν να χειρίζονται σωστά και με ασφάλεια τον ηλεκτρονικό υπολογιστή διασκεδάζοντας. Θα καλλιεργήσουν την αντίληψή τους για τις ηλεκτρονικές συσκευές. Θα ανακαλύψουν τον μαγικό καινούριο κόσμο της ψηφιακής πραγματικότητας και θα αποκτήσουν επαφή μαζί του αναπτύσσοντας  τις δεξιότητές τους.

Συντονισμός: Άρτεμις Τσάγκου (μαθήτρια λυκείου)

  1. «Μαθαίνουμε, παίζοντας, την αλβανική γλώσσα», Σάββατο 4.00-5.00 μ.μ (τάξεις: Β’-Στ’)

Μέσα από παιχνίδια και βιβλία, μαθαίνουμε τη μητρική μας γλώσσα, τα τραγούδια τις συνήθειες, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας. Ερχόμαστε κοντά στις ρίζες μας και επικοινωνούμε με τους συγγενείς και τους φίλους μας στην Αλβανία.

Συντονισμός: Ιλίρα Μπακάλη (εκπαιδευτικός)


ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ & ΓΟΝΕΙΣ
Ένας χρόνος λειτουργίας 

«Βιβλία που αγαπήσατε θέλουμε να μας  χαρίσετε»

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη μας άρχισε να οργανώνεται στο Εργαστήρι Πολιτισμού τον Οκτώβριο του 2012, με μια αρχική συλλογή βιβλίων που πρότεινε στα παιδιά  ταξίδια φαντασίας και γνώσης. Γι’ αυτό τοποθετήσαμε σε ορισμένα ράφια της εκτός από βιβλία,  χάρτινα καραβάκια, πράσινα μήλα και κόκκινα  ρόδια,  θέλοντας να συμβολίσουμε την περιπέτεια του ταξιδιού και την εξερεύνηση άλλων πολιτισμών,  τη λαχτάρα της μάθησης και τη χαρά των συναισθημάτων που μπορούμε να μοιραστούμε. Σχεδιάστηκε έτσι που να έχει έναν  βασικό αριθμό καλά επιλεγμένων βιβλίων αλλά να υπάρχει και αρκετός χώρος  για να τοποθετηθούν νέες αφίξεις, βιβλία που τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα μας πρότειναν, καθώς και βιβλία που αγάπησαν οι εθελοντές και φίλοι του Δικτύου και ήθελαν γι’ αυτό το λόγο να μας τα χαρίσουν. 

Τον φετινό Οκτώβριο η Δανειστική Βιβλιοθήκη μας συμπληρώνει ένα χρόνο λειτουργίας  και τα περισσότερα βιβλία της είναι δανεισμένα σε πολλά παιδιά και διαβασμένα πολλές φορές. Τα ράφια της  έχουν  τώρα διπλάσια  βιβλία, καθώς και  επιτραπέζια παιχνίδια. Η καμπάνια μας «Βιβλία που αγαπήσατε θέλουμε να μας  χαρίσετε» βοήθησε  τη συλλογή μας να ξεπεράσει τα 1000 βιβλία, χάρη στην αγάπη και την προσφορά των φίλων και εθελοντών του Δικτύου, σχολείων, πολιτιστικών οργανισμών και εκδοτών.

Τα παιδιά μπορούν να δανειστούν παραμύθια, βιβλία γνώσεων, παιδική και εφηβική λογοτεχνία, ποίηση και να συμβουλευθούν εγκυκλοπαίδειες και λεξικά. Υπάρχει ακόμη ένας μικρός αριθμός βιβλίων για εκπαιδευτικούς και γονείς που θα μεγαλώνει όσο μεγαλώνει το ενδιαφέρον τους να μας ζητούν βιβλία συμβουλευτικής, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ή ό,τι άλλο επιθυμούν να διαβάσουν.

Μετά την επιτυχία της καμπάνιας  «Απρίλιος 2013-Μέρες Βιβλίου», που οργανώσαμε μαζί 27 πολιτιστικοί και εκπαιδευτικοί φορείς, στο Εργαστήρι Πολιτισμού συνεχίσαμε την προώθηση της ανάγνωσης στα παιδιά, οργανώνοντας  Ομάδες Ανάγνωσης. Ιδιαίτερα κατά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο είχαμε κάθε απόγευμα Θεματικές Ομάδες Ανάγνωσης. Το μεγάλο ενδιαφέρον και η συμμετοχή των παιδιών  μας ενθαρρύνει να ζητήσουμε συνεργασία και από  Ομάδες Ανάγνωσης που λειτουργούν σε άλλες περιοχές, σχολεία και πολιτιστικούς συλλόγους, με στόχο την ανταλλαγή ιδεών, κοινές συναντήσεις, συζητήσεις με συγγραφείς και άλλες πρωτοβουλίες. 

Προσβλέπουμε στη δημιουργία μιας ευρύτερης κοινότητας παιδιών-αναγνωστών,  που θα ανταλλάσει ιδέες, εμπειρίες και πρακτικές. Η Δανειστική  Βιβλιοθήκη μας είναι ανοιχτή σε όλα τα παιδιά, καλλιεργώντας σταθερά την αναγνωστική στάση, τους τρόπους και δραστηριότητες για να μπουν πιο βαθιά στον κόσμο των βιβλίων, να απολαύσουν το χώρο και τη λειτουργία της βιβλιοθήκης ως κοινωνικό χώρο διαλόγου και συλλογικότητας, συμμετοχής και επικοινωνίας.

Τα ράφια μας έχουν ακόμη διαθέσιμο χώρο για βιβλία και επιτραπέζια παιχνίδια, γι’ αυτό σας καλούμε να συνεχίσετε να μας χαρίζετε παιδικά βιβλία, βιβλία που αγαπήσατε και θέλετε να τα  μοιραστείτε μαζί μας. Η συνεργασία σχολικών τάξεων, εκπαιδευτικών και γονιών είναι πολύτιμη για τη Δανειστική Βιβλιοθήκη μας, για τις Ομάδες Ανάγνωσης, καθώς και για  δίκτυο των παιδιών-αναγνωστών.

ΤίτλοςΠεριοχήΗμ/νίαΑγγελία

Πίσω στην αρχική